Wybierają trzy babki 1,2 kg , 1,25 kg i 1,45 kg. Po powrocie mama piecze jeszcze herbatniki. Rozwałkowuje ciasto na kształt prostokąta o wymiarach 36 cm i 44 cm. Wykrawa małe prostokąciki 4cm x 3cm.

1.1 kg babki kosztuje 8 zł. Ile zapłacili za ciasto?
2. Ile ciasteczek wykroiła mama, jeśli starała się by było ich jak najwięcej?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • sosi
  • Rozwiązujący
2010-04-03T12:09:01+02:00
1. 1,2 + 1,25 + 1,45=3,9 3,9*8zł=31,2zł
odp. za babki zapłacisz 31,2zł
2. 36*44=1584 4*3=12 1584/12=132
odp. mama wykroiła 132 ciasteczka=)
1 5 1
2010-04-03T12:11:24+02:00
1Kg - 8zł
3,9 Kg - xzł

1,2+1,25+1,45=3,9kg



x=3,9*8=31,2zł

Za babki zapłacili 31,20zł



36*44=1584

3*4=12


1584/12=132

mama moze wykroic 132ciasteczka.