Z podanego wzoru wyznacz każdą z wielkości występujących po prawej stronie a)G=1/R b)B=1/k c)I=U/R d)p=F/S e)d=m/v f)Q=mg g)V=Ph h)P=UI i)c=5R/2M j) c=7/2*R/M k) c=4*R/M l) c=N*34/M

MATEMATYKA 1; ZBIÓR ZADAŃ; GIMNAZJUM; zad.68 str.82; PRZEKSZTAŁCANIE WZORÓW

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-03T12:19:02+02:00
A)G=1/R
R=1/G

b)B=1/k
k=1/B

c)I=U/R
U=UR, R=U/I

d)p=F/S
F=pS, S=F/p
e)d=m/v
m=dv, v=m/d

f)Q=mg
m=Q/g, g=Q/m

g)V=Ph
P=V/h, h=V/P

h)P=UI
U=P/I I=P/U

i)c=5R/2M
R/M=(2/5)c czyli R=(2/5)Mc, M=(5/2)R/C

j) c=7/2*R/M

2Mc=7R czyli M=(7R)/(2c), c=(7R)/(2M)

k) c=4*R/M
cM=4R, czyli R=(cM)/4, M=(4R)/c
l) c=N*34/M

----------------
Odstapie to konto za 50zl
136 3 136
2010-04-03T12:21:01+02:00
A)G=1/R
R=1/G
b)B=1/k
k=1/B
c)I=U/R
U=I*R
R= U/I
d)p=F/S
F=p*S
S= F/p
e)d=m/v
m=d*v
v= m/d
f)Q=mg
m=Q/g
g=Q/m
g)V=Ph
P=V/h
h=V/P
h)P=UI
U=P/I
I=P/U
i)c=5R/2M
5R=c*2m--> R=(c*2m)/5
2M=5R/c--> M=(5R/c)/2
j) c=7/2*R/M
7R=2M*c--> R=(2M*c)/7
2M=7R/c--> M=(7R/c)/2
k) c=4*R/M
4R=c*M--> R=(c*M)/4
M=4R/c
l) c=N*34/M
34N=c*M--> N=(c*M)/34
M=34N/c
33 3 33