Odpowiedzi

2009-11-01T20:58:11+01:00
Krótko:

Chłopcy poświęcili życie za wolną Polskę. Byli oni tytułowymi "kamieniami na szaniec". Pojedynczo niczego nie znaczyli, razem stanowili szaniec i ostatnią obronę Polski.
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T21:00:03+01:00
Szaniec to inaczej barykada, a kamienie rzucone to nawiązanie do wiersza "Testament mój"
Harcerze byli swego rodzaju kamieniami rzucanymi jako ofiara dla uzyskania wolności, cechowali się odwagą i wiedzieli, o co walczą. Bohaterów można przyrównać do szańca usypanego przeciwko wrogom, stąd Kamienie rzucane na szaniec
8 4 8