W szkolnej pracowni przyrodniczej planuje się wymianę starych okien na plastikowe .Oferta trzech firm jest przedstawiona w tabeli niżej.



Pytania:
1)Która oferta jest najtańsza?
2)Ile szkoła zapłaci za wymianę 4 okien według najtańszej oferty?
3) Ile szkoła zaoszczędzi w porównaniu z wybraniem oferty najdroższej?
Zapisuj wszystkie obliczenia.

Tabelka:
Firma A Firma B Firma C
Cena okna : 860zł 790zł 770zł
Koszt Montażu: bezpłatnie 10% ceny okna 100zł

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T12:53:05+02:00
Całkowity koszt:
Firma A: 860zł
Firma B: 790zł+10%*790zł=790zł+79zł=869zł
Firma C: 770zł+100zł=870zł

1)
Najtańsza jest oferta firmy A

2)
4*860zł=3440zł

3)
koszt 4 okien firmy C:
4*870zł=3480zł

3480zł-3440zł=40zł
Szkoła zaoszczędzi 40zł
2 5 2
2010-04-03T12:56:18+02:00
1) Firma A - 860 zł
Firma B - 10% z 790 = 79
790 + 79 = 869
Firma C - 770 zł + 100zł =870 zł
Najtańsza oferta firmy A
2)4 * 860 = 3440 zł
3)oferta najdroższa - 4 * 870 = 3480 zł
oferta najtańsza - 3440 zł
3480 - 3440 = 40 zł
szkoła zaoszczędzi 40 zł
2010-04-03T12:57:45+02:00
1)
A montaz+okno=860 zł

b)790zł-100%
x-10%
x=790zł x 10 % /100%
x=79 zł
Montaż + okno =869 zł

c)770 zł +100 zł=870 zł

Odp.Najtansza jest 1 oferta.

2)4 x 860 zł = 3440 zł

Odp.Szkola za wymiana 4 okien wedlug najtanszej oferty zaplaci 3440 zł.

3)Najdrozsza= 4 x 870 = 3480 zł
Najtansza= 4 x 860 zł = 3440 zł

Odp.Szkola zaoszczedzi 40 złotych.

/Liczę na Naj :) /