Odpowiedzi

2010-04-03T12:54:46+02:00
Główną funkcją jelita grubego jest tworzenie i wydalanie kału. Bezużyteczne resztki pokarmowe (wszystkie cenne składniki zostały już wchłonięte w jelicie cienkim) zostają zagęszczone i przetworzone przez znajdujące się tu bakterie. Ważnym składnikiem kału jest śluz wydzielany przez gruczoły jelitowe.
4 2 4
2010-04-03T12:54:59+02:00
-wchłanianie wody, niektórych jonów i witamin
-występujące w jelicie grubym bakterie symbiotyczne produkują witaminę K i niektóre witaminy z grupy B
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T12:55:57+02:00
W jelicie grubym odbywa się końcowy proces formowania kału. Śluzówka jelita grubego tworzy kosmki jelitowe (są one jednak dużo niższe niż np. w jelicie cienkim). Jest również silnie pofałdowana, co zwiększa jego powierzchnię. W jelicie grubym zachodzi końcowy etap wchłaniania wody, elektrolitów i soli mineralnych z resztek pokarmowych. Występują tutaj także bakterie symbiotyczne, produkujące witaminę K, oraz niektóre witaminy z grupy B.
6 3 6