Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T13:23:09+02:00
Ile litrów soku trzeba dodać do 5 litrów wody żeby mieszanka zawierała 20% soku?

x - sok w litrach

5 ---- 80% (po rozcieńczeniu, 5l wody będzie w 80% naszego napoju)
x ---- 20% (po rozcieńczeniu, x litrów soku będzie 20 %)

x = 5*0,25 = 1,25l

odp. trzeba dodać 1,25l soku
2 3 2
2010-04-03T13:23:23+02:00
Może tak logicznie
20%z 1 litra to=20 bo litr to sto
A ,że jest 5 litrów to 5x20=100
A 100 to 1 litr(100=1litr)
MOja odp to 1 lit i jest dobrze ,miałam to zadanie ale w koncu wybierz jakie chcesz;)
2 1 2