Odpowiedzi

2010-04-03T13:59:26+02:00
To tak odpowiedz C jest poprawna ponieważ

Masa soli (Ms)=15 g
Masa wody (Mw)=485 g
Masa roztworu (Mr)=Mw+Ms=485g+15g=500g

stężenie obliczamy
Ms;Mr=15g;500g=0,03

0,003 = 3 %

...........................................................

Mam nadzieję że wszystko jest jasne proszę o Naj :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T14:01:10+02:00
A.1 g soli i 125 g wody
ms=1g
mr=ms+mrozp=1g+125g=126g
Cp=(ms/mr)*100%=(1g/126g)*100%=0,79%
B.2 g soli i 325 g wody
ms=2g
mr=ms+mrozp=2g+325g=327g
Cp=(ms/mr)*100%=(2g/327g)*100%=0,61%
C.15 g soli i 485 g wody
ms=15g
mr=ms+mrozp=15g+485g=500g
Cp=(ms/mr)*100%=(15g/500g)*100%=3%
D.10 g soli i 200 g wody
ms=10g
mr=ms+mrozp=10g+200g=210g
Cp=(ms/mr)*100%=(10g/210g)*100%=4,76%

ODP C
2 5 2
2010-04-03T14:01:21+02:00
ODP. C
matoda na sprawdzenie jaka ja zrobilem:
3% znaczy ze w 100g wody mamy 3g soli , wiec podzielilem 3/100 = 0,03
i zeby szybko znalezc podziliem wszystkie odpowiedzi i wyszlo C
Obliczenia
masa roztworu [mr] = masa substancji[ms]+masa rozpuszczalnika[mroz.]
15+485=500
stezenie procentowe cp=ms/mr*100%, podstawiamy
cp=15/500*100% = 3%