Odpowiedzi

2009-11-01T21:02:51+01:00
Doświadczenie :

bierzesz szkiełko zegarkowe i na nie dajesz kuleczki kreta .

po jakimś czasie <nie długim> kuleczki staną się oślizgłe .

co tłumaczy czemu używa się kreta do przepychania rur .
10 2 10
2009-11-01T21:03:03+01:00
Chuchając na lustro - zaparuje

chuchając na oziębiony przedmiot - pojawi sie szron, para wodna się skropli
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T21:06:09+01:00
Pomoce:

- metalowy przedmiot np. łyżeczka

Przebieg:

Oziębiony w zamrażalniku metalowy przedmiot wyjmij z lodówki.

Co obserwujesz?

Spostrzeżenie:

Na łyżeczce pojawił się szron.

Wniosek:

Szron pojawił się na wskutek skraplania się pary wodnej z powietrza.

(Parę wodną można również wykryć wydychając powietrze z płuc na powierzchnią lustra, obserwując jak „zaparowuje”.)
6 4 6