Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T21:08:45+01:00
160cm=1,6m

x/19,2=1,6/2,4

teraz liczymy to metodą 'na krzyż'

2,4x=19,2*1,6
2,4x=30,72 /2,4
x=12,8m

Proszę bardzo :))
2009-11-02T00:18:51+01:00
Drzewo daje cień o długości 19,2 m a o tej samej porze cień chłopca o wzroście 160 cm ma długość 2,4m. Oblicz wysokość drzewa. :)
drzewo - x
jego cień -19,2m

chłopak -160cm=1,6m
jego cień-2,4m

Układamy proporcę:

x/19,2=1,6/2,4
i metodą na krzyż mnożymy:
2,4x=1,6*19,2
2,4x=30,72 /:2,4
x=12,8m
Drzewo ma wysokość 12,8m