Dam naj - 15pkt, jeśli wytłumaczycie mi jak to zrobić

Lina długości 13 metrów podtrzymuje pionowo ustawiony maszt i jest umocowana do pokładu w odległości 5 metrów od podstawy masztu. Na jakiej wysokości od pokładu jest umocowana na maszcie lina?
A. 10,5 m
B. 11 m
C. 12 m
D. 12,5 m

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T15:38:51+02:00
13²=5²+x²
169=25+x²
x²=169-25
x²=144
x=12

Odp C
  • Użytkownik Zadane
2010-04-03T15:40:10+02:00
13²= 5² + x²
169 = 25 +x²
x² = 169-25
x² = 144
x = 12

hyba tak

Mam nadzieje ze pomoglem :)
2010-04-03T15:43:36+02:00
A²+b²=c²

a²+5²=13²
a²+25=169
a²=169-25
a²=144/√
a=√144
a=12

odp. c