Odpowiedzi

2010-04-03T15:48:28+02:00
Ponieważ w pierwszym ośrodku (powietrze) kąt powstały pomiędzy prostą n (normalną) jest dwa razy mniejszy niż kąt powstały w drugim ośrodku (woda).
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T15:51:06+02:00
Kąt załamania musi być mniejszy niż kąt padania, bo woda jest ośrodkiem gęstszym od powietrza, dlatego w powietrzu jest większa prędkość. Wykorzystane jest tu prawo załamania światła.
2010-04-03T16:00:08+02:00
1, ponieważ wiąże się to ze zjawiskiem załamania swiatła na granicy dwóch ośrodkow, w tym wypadku woda i powietrze
Kat padania( w wodzie) jest mniejszy od kata załamania( powietrze).
Katy są różne, ponieważ nastepuje zmiana ośrodka i zmienia się kierunek rozchodzenia fali co spowodowane jest inna gestościa ośrodka, a co za tym idzie z inna predkoscia rozchodzenia się fali.
1 3 1