Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-03T15:45:48+02:00
1) O ile większą masę ma odważnik 5 kilogramowy od odważnika 200 gramowego.?

5kg=5000g
A wiec wiekszy odwaznik ma mase 5000g/200g = 25 razy wieksza od mniejszego.

2) O ile mniej miodu jest w opakowaniu o masie 20g niz w słoiku o masie 40 dag?
40dag = 400g
400g-20g = 380g

Odp. W opakowaniu 20g jest o 380g mneij miodu.

2010-04-03T15:47:39+02:00
1) 1kg = 1000g
odważnik 5kg=5000g od odważnika 200g
Pierwszy odważnik ma większą masę o 4800g (4,8kg)

2) 1dag = 0,01kg
40dag = 0,4kg

0,4kg = 400g

Mniej o 380g
2010-04-03T15:48:16+02:00
1.
5 kg = 5000 g 5000- 200= 4800g
odp. Odważnik 5 kg jest cięższy od odważnika 200g jest cięższy 4800g

2.
40 dag = 400 g 400-20=380 g
odp. W mniejszym opakowaniu jest mniej miodu o 3,8 dag.
1 1 1