Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T16:02:19+02:00
Aktor - actor

aktorka - actress

ankieter - pollster

antykwariusz (sprzedawca książek) - bookseller

aptekarz - chemist

archeolog - archaeologist

architekt - architect

astronauta - astronaut

asystent - assistant

barman - barman

barmanka - barmaid

bibliotekarz, bibiliotekarka - librarian

biolog - biologist

celnik, celniczka -customs officer

chemik - chemist

chirurg - surgeon

cieśla 0 joiner

cukiernik - confectioner

dealer - handlarz

dentysta - dentist

doktór - doctor

doradca - adviser

dostawca - delivery man

dozorca - caretaker

dramaturg - dramatist

drukarz - printer

drwal - lumberjack, wood cutter

dyrektor - head teacher, head master

dziennikarz - journalist

ekonomista - economist

ekspedient, ekspedientka - shop assistant, seller

elektryk - electrician

farmaceuta - chemist, druggist, pharmacist

farmer, rolnik - farmer

filolog - philologist

filozof - philosopher

fizyk - physicist

fotograf - photographer

fotoreporter - news reporter

fryzjer - hairdresser

gajowy - grove

garbarz - tanner

garncarz - potter

genetyk - geneticist

geograf - geographer

geolog - geologist

górnik - miner

gospodyni domowa - house wife

gosposia - housekeeper

grabarz - grave-digger

grafik - graphic

gwiazdor, gwiazka muzyki pop - star, pop star

handlarz - merchant

historyk - historian

hostesa - hostess

hydraulik - plumber

informatyk - computer scientist

inspektor - inspector

instalator - plumber

inżynier - engineer

jubiler - jeweller

kamerzysta - cameraman

kasjer,kasjerka - cashier, teller

kelner - waiter

kelnerka - waitress

kierowca - driver

kierownik, menedżer - manager

kolejarz - railwayman

kominiarz - chimney sweep

komornik - debt collector

korektor - proofreader

kosmetyczka - beautician

kowal - blacksmith

krawiec damski - dressmaker

krwiec męski - tailor

ksiądz - priest

księgarz, pracownik księgarni - bookseller

księgowa - accountant

księgowa - book-keeper

kucharz,kucharka - cook

kupiec - merchant

kwiaciarz, kwiaciarka - florist

laborantka - lab assistant

leśniczy - forester

listonosz - postman

literat, pisarz - writer

makler - broker

malarz - painter

malarz pokojowy - decorator

marynarz - sailor, seaman, mariner

masażysta - masseur

maszynista - engine-driver

maszynistka - typist

matematyk - mathematician

mechanik - mechanic

mechanik samochodowy - garage mechanic

minister - minister

modelka - model

murarz - bricklayer

muzyk - musician

myśliwy - hunter

nauczyciel - teacher

naukowiec - scientist

niania - babysitter

oficer - officer

ogrodnik - gardener

okulista - optician

optometrysta - optometrist

ortopeda - orthopaedist

pasterz - shepherd

pediatra - paediatrician

pielęgniarka - nurse

pilot - pilot

piosenkarz - singer

piłkarz - footballer

podróżnik - traveller

poeta, poetka - poet

pokojówka - maid

pokojówka w hotelu lub pensjonacie - chambermaid

policjant - police officer

polityk - politician

położna - midwife, accoucheuse

pracownik - employee

pracownik fizyczny - labourer

praktykant - trainee

prawnik - lawyer

pracownik opieki społecznej - social worker

prezenter - announcer

profesor - professor

projektant mody - fashion designer

przedsiębiorca pogrzebowy - undertaker

przedstawiciel handlowy - sales representative

przewodnik - tourist guide

psychiatra - psychiatrist

psycholog - psychologist

pływak - swimmer

ratownik - life guard/lifesaver

recepcjonista - receptionist

reporter - reporter

robotnik niewykwalifikowany - unskilled worker

rybak - fisherman

rysownik - cartoonist

rzeźbiarz - sculptor

rzeźnik - butcher

sędzia - judge

sekretarka - secretary

ślusarz - locksmith

śmieciarz - dustman, refuse collector, dustman

socjolog - sociologist

spawacz - welder

spiker radiowy - radio announcer

sportowiec, sportsmenka - sportsman, sportswoman

sprzątaczka - cleaner

sprzedawca - seller, shop assistant

steward - steward

stewardesa - air hostess

stolarz - carpenter

strażak - firefighter

student - student

szewc - shoemaker

służący - servant

taksówkarz - taxi driver

technik - technician

telefonista - operator

tragarz - porter

trener - coach

tłumacz tekstów pisemnych - translator

tłumacz ustny - interpreter

uczeń - learner

urzędnik clerk

warzywniak - greengrocer

weterynarz - vet

woźny - janitor

wykładowca - academic teacher

właściciel - owner

zegarmistrz - watchmaker

zoolog - zoologist

żołnierz - soldier

2010-04-03T16:04:23+02:00
Architekt - architect
naukowiec - scientist
biolog - biologist
informatyk - computer scientist
ekonomista - economist
historyk - historian
matematyk - mathematician
filolog - philologist
fizyk - physicist
socjolog - sociologist
inżynier - engineer
lekarz - doctor, physician
dentysta - dentist
ginekolog - gynaecologist
położnik - obstetrician
okulista - ophthalmologist
ortopeda - orthopaedist
pediatra - paediatrician
chirurg - surgeon
weterynarz - veterinarian
pielęgniarka - nurse
farmaceuta - pharmacist
nauczyciel - teacher
dyrektor szkoły - headmaster, principal
wykładowca - lecturer
nauczyciel akademicki - professor
prawnik, adwokat - lawyer, attorney
sędzia - judge
prokurator - prosecutor
doradca prawny - solicitor
artysta - artist
malarz - painter
rzeźbiarz - sculptor
projektant - designer
muzyk- musician
kompozytor - composer
dyrygent - conductor
śpiewak, piosenkarz - singer
pianista - pianist
skrzypek - violinist
aktor/aktorka - actor/actress
reżyser - director
pisarz - writer
powieściopisarz - novelist
poeta - poet
dramatopisarz - playwright
dziennikarz - journalist
księgowy - accountant, bookkeeper
urzędnik -clerk
pracownik biurowy - office worker
reprezentant handlowy -sales representative
sekretarz- secretary
kasjer - cashier
strażak - fireman, firefighter
policjant -policeman
administrator, zarządca -administrator
astrolog -astrologer
aktuariusz - actuary
listonosz -mailman
marynarz - sailor
ogrodnik - gardener
grabarz -gravedigger
pilot -pilot
agronom -agronomist
wynalazca- inventor
modelka - model
anestezjolog - anesthesiologist
szpieg -spy
tłumacz - translator
fotograf - photographer
antropolog -anthropologist
kierowca- driver
motorniczy -tram driver
polityk -politician
maszynista - engine driver
archeolog- archaeologist
kolejarz - railwayman
astronom - astronomer
rzemieślnik - craftsman
fryzjer -hairdresser
programista -programmer
astrofizyk - astrophysicist
krawiec -tailor, dressmaker
szewc - shoemaker
zegarmistrz -watchmaker
stolarz -carpenter, joiner
introligator -bookbinder
rewident księgowy - auditor
kominiarz -chimney sweep
lotnik -aviator
górnik -miner
mechanik -mechanic
murarz -bricklayer
tynkarz -plasterer
bibliotekarz --librarian
astronauta astronaut
terakociarz - tiler
szklarz -glazier
stewardesa- flight attendant
elektryk electrician
spawacz - welder
tokarz - turner
ślusarz -locksmith
dozorca - janitor, caretaker
portier -doorman
sprzątaczka, pokojówka - maid
rolnik -farmer
kosmetyczka -beautician
realizator dźwięku - sound engineer
piekarz m rodzaj męski -baker
2010-04-03T16:59:58+02:00
Vet - weterynarz
stuntman - kaskader
doctor - lekarz
nurse- pielęgniarka
engineer - inżynier
composer - kompozytor
conductor- dyrygent
cellist - wiolonczelista
musician - muzyk
cook- kucharz
piekarz-baker
pilot- pilot
actor-aktor
actress-aktorka
cosmonaut- kosmonauta
elektrician -elektryk
fireman- strażak
firefighter- strażak