Odpowiedzi

2010-04-03T16:22:25+02:00
C9H18 + H20 --> C9H19OH
H2 + 2C9H19ONa --> 2Na + 2C9H19OH
9CO2 + 10H2O --> C9H19OH + 13.5O2
a) 3 reakcje otrzymywania tego alkoholu

b) 3 reakcje spalania
C9H19OH + 13.5O2 --> 9CO2 + 10H2O
C9H19OH + 9O2 --> 9CO + 10H2O
C9H19OH + 4.5O2 --> 9C + 10H2O
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-03T16:24:16+02:00
C₉H₁₉OH-nonanol

1) OTRZYMYWANIE:

a) Redukcja aldehydu (w obecności katalizatora)
C₈H₁₇CHO + H₂→ C₉H₁₉OH
nonanal → nonanol

b)chlorowcopochodna + wodorotlenek (sodu lub potasu)→alkohol + sól
C₉H₁₉Cl + NaOH→C₉H₁₉OH + NaCl
chlorononan + wodorotlenek sodu→nonanol + chlorek sodu

c) alken + woda → alkohol
H₂C=CH-(CH₂)₆-CH₃ + H₂O→ H₃C-CH(OH)-(CH₂)₆-CH₃
nonen + woda→nonan 2-ol
(grupę OH w tym alkoholu napisz u góry lub u dołu drugiego atomu węgla , ja nie miałam takiej możliwości...wszystkie węgle w łańcuchu łączą się bezpośrednio ze sobą.

SPALANIE:
a) spalanie całkowite:
C₉H₁₉OH + 13,5 O₂→ 9CO₂ + 10 H₂O / × 2
2 C₉H₁₉OH + 27 O₂→ 18 CO₂ + 20 H₂O

b) półspalanie:
C₉H₁₉OH + 9 O₂→ 9 CO + 10 H₂O

c)spalanie niecałkowite:
C₉H₁₉OH + 4,5 O₂→ 9C + 10 H₂O / × 2
2 C₉H₁₉OH + 9 O₂→ 18 C + 20 H₂O
2010-04-03T16:32:34+02:00
A)
C₈H₁₇CHO + H₂→ C₉H₁₉OH

C₉H₁₉Cl + NaOH→C₉H₁₉OH + NaCl

H₂C=CH-(CH₂)₆-CH₃ + H₂O→ H₃C-CH(OH)-(CH₂)₆-CH₃


b)
C₉H₁₉OH + 13,5 O₂→ 9CO₂ + 10 H₂O / × 2
2 C₉H₁₉OH + 27 O₂→ 18 CO₂ + 20 H₂O

C₉H₁₉OH + 9 O₂→ 9 CO + 10 H₂O

C₉H₁₉OH + 4,5 O₂→ 9C + 10 H₂O / × 2
2 C₉H₁₉OH + 9 O₂→ 18 C + 20 H₂O