Odpowiedzi

2010-04-03T16:28:18+02:00
-zakręcanie kurków z wodą w czasie mycia zębów
-wybieranie lokalnych miejsc odpoczynku
-zaprawianie uszkodzonych uszczelek
-stosowanie wodooszczędnych koncówek na prysznic
-segregacja odpadów

1Łańcuch spasania
dąb(poducent)-->kornik(konsument 1 rzedu)-->dzięcioł(konsument 2 rzędu)
2)Detrtusowy
martwa materia organiczna-->dżdżownica-->kret-->lis

:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T16:34:00+02:00
1

-oczyszczalnie ścieków
- sadzenie drzew
- zwracanie uwagi na etykietę energetyczną
- organizowanie roznych zbiorek. np poswiatecznych choinek
- odnawialne zrodla energii
- ochrona przyrody

2.
ziemniak—stonka—bażant—lis

martwa materia organiczna-wiciowce-okoń-szczupak-człowiek

sosna-wiewiórka-żbik-wilk

poziomka-ślimak-żaba

pszenica - mysz ¬-myszołów


pierwszy jest zawsze producent, dalej konsumenci ( I, II rzędu)
2010-04-03T16:50:36+02:00
Zacznę od 2 bo tam jest mniej:)
-pierwszym ogniwem są producenci (rośliny zielone, które przeprowadzają fotosyntezę)
-drugim ogniwem są konsumenci I rzędu (są to organizmy roślinożerne)
-trzecim ogniwem są konsumenci II rzędu (są to organizmy mięsożerne)
(czasem dodaje się też jako czwarte ogniwo konsumentów III rzędu do których zalicza się padlinożerców)
-ostatnim ogniwem są reducenci (bakterie i roztocza gnilne, które rozkładają martwe już zwierzę na czynniki pierwsze)

Przykłady łańcuchów pokarmowych:
Róża -> Mszyca -> Biedronka -> Żaba -> Orzeł - - -> Bakterie gnilne

Trawa -> Antylopa -> Gepard - - -> (resztki antylopy zjadają hieny lub sępy)

Ziemniaki (konkretnie ich liście) -> Stonka ziemniaczana -> Bażant -> Lis -> Ryś

1. Proekologiczne działania człowieka:
- przede wszystkim konwencje (np. Montrealska), na temat ochrony środowiska: zapisano tam m.in. wszystkie te substancje chemiczne, których wydzielanie do atmosfery ma szkodliwy wpływ na warstwę ozonową w stratosferze
- ludzie coraz częściej szukają alternatywnych surowców energetycznych, wykorzystywane zostają turbiny wodne, wiatraki wykorzystujące siłę wiatru, czy olbrzymie baterie słoneczne (coraz częściej mówi się o projekcie baterii słonecznej na Saharze; prowadzone są rozmowy w sprawie zamontowania tam wielkich baterii słonecznych, których praca zapewniłaby energię dużej metropolii na okres ok. roku)
- UE wprowadziła restrykcje, mówiące o tym, że każde państwo członkowskie ma określone ilości wypuszczania do atmosfery produktów ubocznych wytwarzania energii elektrycznej (pyłów, ciepła, gazów cieplarnianych- przypomnijmy że polski przemysł opiera się w 97% na wykorzystaniu energii pochodzenia nieodnawialnego jak węgiel)
- w strefach połowów są wprowadzane okresowe przerwy, które mają za zadanie chronić populacje ryb w okresie tarła, czy też odłów ryb, których liczebność się widocznie zmniejszyła
- UE popiera i współfinansuje hodowlę i uprawę roślin i zwierząt, przy której używa się tylko nawozów naturalnych
- wspierane są przedsiębiorstwa, których działanie jest proekologiczne poprzez zniżki podatkowe
- prowadzonych jest wiele akcji, np "posadź drzewo w puszczy amazońskiej" przez żywiec, czy choćby teraz przez Avon, można je także posadzić przez internet.
- wprowadzono kosze segregacyjne
- produkowane są żarówki energooszczędne
- powoli wprowadza się w przedsiębiorstwach faktury elektroniczne, by zastąpić nimi parierowe
- skupy makulatury, którą później wykorzystuje się w recyklingu
- zastępowanie butelek plastikowych szklanymi
- zamiana jednorazówek plastikowych, papierowymi, lub biodegradacyjnymi.

Życzę powodzenia:)