Na podworku postawiono karmniki dla ptakow.w ciagu jednego zimowego godnia wsypano do nich 3¾ półlitrowego słoika ziaren dyni,2½ słoika o pojedności 0,75 litra ziaren slonecznika oraz 1½litra pszenicy.ile karmników jest na podwórku,jesli do kazdego karmnika codziennie wsypywano okolo ³/ litra ziaren
plis odpowiedz daje najlepsze

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T16:47:53+02:00
3¾ × 0,5l = 1⅞ l => ziarna z dyni
2½ × 0,75l = 1⅞ l => ziarna słonecznikowe
1½ × 1l = 1½ l => ziarna pszenicy

1⅞l + 1⅞l + 1½l = 5¼l

x - liczba karmników

5¼l ÷ x = ⅜
x = 14
4 3 4
2010-04-03T16:49:09+02:00
3¾l+2½l+0,75l+1½l=3,75l+2,5+0,75l+1,5l=8,5l

I to sobie podziel na tyle ile litrów sypie się do jednego karmnika
1 1 1