Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T21:27:54+01:00
1. Napisz równanie reakcji zachodzacej miedzy kwasem ortofosforowym (v) i wodorotlenkiem baru
2. napisz rownanie reakcji tlenku arsenu (III) z kwasem solnym


1. 2H3PO4 + 3Ba(OH)2 -> Ba3(PO4)2 + 6H20
2. As203 + 6 HCl -> 2 AsCl3 + 3 H20
2009-11-01T21:28:16+01:00
1.
2 H₃PO₄ + 3 Ba(OH)₂ -> Ba₃(PO₄)₂ + 6 H₂O

2.
As₂O₃ + 6 HCl -> 2 AsCl₃ + 3 H₂O