Odpowiedzi

2010-04-03T17:31:58+02:00
Przyczyny:
-umocnienie pozycji państwa na arenie międzynarodowej
-uniknięcie wojen na tle religijnym
-umocnienie pozycji księcia (jako pomazaniec Boży, ma nieograniczoną władzę)
-zjednoczenie kraju

Polska obawiała się Niemców, aby nie być zależnym od tego państwa Mieszko przyjął chrzest za pośrednictwem Czech, co do miejsca to są różne opcje np. Rotterdam, Rzym, Polska.

Skutki:
-wzmocnienie pozycji Mieszka
-pojawiła się łacina
-Mieszko równorzędny wszystkim chrześcijańskim władcom
-organizaje kościelne, styl romański itd.
36 4 36
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T18:01:39+02:00
Mieszko 1 władca polski. Skutki przyjęcia chrztu są najróżniejsze .Polan było atakowane przez chrześcijańskie państewka, dzięki przyjęciu chrztu niemieli prawa podnosić na nas ręki . Pozwoliło jeszcze poślubić chrześcijańską księżniczkę którą była dobrawa .To właśnie dzięki chrzcie przyjętym przez Mieszka . wiedzmy iż ten niesamowity władca uratował najprawdopodobniej Polan przed zgubą.

proszę i pozdrawiam WESOŁEGO JAJKA :]
27 3 27