Bardzo proszę o rozwiązanie tego zadania. Już pare razy je zadaje ale nikt nie wie. Proszę. To jest trudne, zadanie jest w załaączniku. Jeśli nawet koś by nie wiedział to może zerknąć do ćwiczenia do przyrody. Klasa 4. Zeszyt ucznia część 2. Wydawnictwo ABC. Nowe wydanie, ale nie trzeba z tej książki. polecenie jest takie: Rysunek przedstawia wędrówkię Słońca nad widnokręgiem w Polsce w różnych porach roku. We właściwych miejscach wpisz nazwy pór roku i daty ich rozpoczęcia. To jest pilne. Daje naj. Wogóle tego nie rozumię. <beczy>

3

Odpowiedzi

2010-04-03T17:36:31+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T17:39:48+02:00
Ta cienka linia to droga jaką słońce przebiega nad widnokręgiem.
A - to lato (22.VI), bo słońce jest najwyżej,
B- to wiosna (21.III) lub jesień(23.IX),
C - to zima, (22. XII)
2010-04-03T17:47:52+02:00
Im bliżej zimy tym niżej jest słońce na widnokręgu.

Słońce najwyżej - Lato
trochę niżej - jesień
Jeszcze niżej - zima

Jest taka sama kolejność jak wypadają pory roku.

Mam nadzieję, ze pomogłem i pozdrawiam ;)