Odpowiedzi

2010-04-03T17:37:12+02:00
Wynika z roznicy atyngenow, np. kiedy matka ma Rh-, a dziecko ktore nosi ma Rh+ i przez lozykso do krwioobiegu matki dostanie sie niewielka ilosc krwi dziecka. Wtedy organizm matki zaczyna traktowac plod jako cialo obce.
7 3 7
2010-04-03T17:57:23+02:00
Jest to niezgodność czynnika Rh . Gdy kobieta ma grupę krwi Rh- a partner Rh+ to grozi konflikt serologiczny.
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T18:35:29+02:00
Niezgodność serologiczna jest sytuacją w której na krwinkach czerwonych płodu występują antygeny układu czynnika Rh lub antygeny grup głównych, które są nieobecne na krwinkach matki. Do konfliktu serologicznego dochodzi wtedy, kiedy matka w wyniku immunizacji rozpocznie wytwarzanie przeciwciał przeciwko krwinkom płodu jak ma to miejsce w konflikcie w układzie Rh. W konflikcie w układzie ABO za uszkodzenie krwinek płodu odpowiedzialne są przeciwciała naturalnie występujące we krwi matki.
Choroba hemolityczna do której dochodzi w wyniku konfliktu serologicznego jest złożonym procesem w efekcie którego dochodzi do rozpadu krwinek czerwonych płodu (hemolizy). Należy podkreślić, że jest to wyłącznie choroba płodu całkowicie bezobjawowa dla matki.

Najczęściej występuje konflikt w układzie grupowym Rh i ABO. Konflikt w układzie Kell występuje rzadko , ale ma równie silny przebieg jak w układzie Rh, natomiast konflikty w innych układach występują sporadycznie. Ryzyko konfliktu Rh obniża się przy współistnieniu konfliktu w grupach głównych.
2 4 2