Odpowiedzi

2010-04-03T18:25:39+02:00
Pole podstawy = 1/2 * 3,6*4,2 = 7,56
objętość = pole podstawy * wysokość (H)
75,60 = 7,56 * H
H=10 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T18:26:09+02:00
Podstawą graniastosłupa o objętości 75,6 cm³ jest trójkąt prostokątny o przyprostokątnych długości 4,2 cm i 3,6 cm. Oblicz wysokość tego graniastosłupa.

V=Pp*H
V=75,6 cm³
a= 4,2 cm
b=3,6 cm
Pp=1/2*4,2*3,6
Pp=7,56 cm²

H=V/Pp
H=75,6/7,56
H=10 cm