Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T18:40:00+02:00
Przez nieszczelny kran kapie woda w tempie 200 kropli w ciągu 1 minuty. ile litrów wody wycieknie z tego kranu w ciagu doby? przyjmij ze kropla ma kształt kuli o średnicy 2 mm a piw przybliżeniu wynosi 3

200 kropli w ciągu 1 minuty
200*60*24 kropel

1 kropla=4/3π*0,01³=4/3*3*1*10⁻⁶ =4*10⁻⁶ dm³=4*10⁻⁶ litra

w ciągu doby:

200*60*24*4*10⁻⁶ litra=1,152*10⁶*10⁻⁶ litra=1,152 litra

1 1 1
2010-04-03T18:46:46+02:00
krople czas
[min]
200 ------- 1
x ------- 1440

200/x=1/1440
1*x= 200 * 1440
x= 288000

V=4/3 π* 1*1*1
V=4/3π mm3
V=0,75 π mm3
V= 0,75 * 3 mm3
V=2,25 mm3
288000* 2,25=648000mm3
648000mm3= 0,648 dm3= 0,648 l
Odp: w ciagu doby wycieknie 0,648l wody.