1.Ktory z kwasow zawiera wiazanie podwojne?
2.podaj produkty reakcji zachodzacych miedzy kwasem octowym a magnezem oraz miedzy kwasem mrowkowym i zasada wapniowa?
3.Napisz rownanie spalania calkowitego kwasu palmitynowego?
Prosze o odpowiedzi na WSZYSTKIE pytania bo daje spam
Daje naj:D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T19:39:37+02:00
1.Kwas oleinowy zawiera podwójne wiązanie pomiędzy 9 a 10 atomem węgla, dlatego jest związkiem nienasyconym.
2.
2CH₃COOH+Mg→Mg(CH₃COO)₂ +H₂
2HCOOH+Ca(OH)₂→Ca(HCOO)₂+2H₂O

3.
C₁₅H₃₁COOH + 23 O₂ → 16 CO₂ + 16 H₂O
1 5 1
2010-04-03T20:01:28+02:00
1.Kwas oleinowy zawiera podwójne wiązanie pomiędzy 9 a 10 atomem węgla, dlatego jest związkiem nienasyconym.
2.
2CH₃COOH+Mg→Mg(CH₃COO)₂ +H₂
2HCOOH+Ca(OH)₂→Ca(HCOO)₂+2H₂O

3.
C₁₅H₃₁COOH + 23 O₂ → 16 CO₂ + 16 H₂O


: )
1 5 1