Odpowiedzi

2010-04-03T19:15:48+02:00
Roślinność: quebracho, bambus i palmy, paprocie, mech, liany, różnorodne storczyki
Zwierzęta: jaguar, ocelot, kapibar, puma, koati
Informacje ogólne: jest to Narodowy Park w Argentynie, leży na południowym brzegu rzeki Iguaçu, został utworzony w 1934 roku, znajduje się też wodospad, który jest obrośnięty lasami deszczowymi, które są pod ochroną, 1984 roku ten park został wpisany na światową listę UNESCO
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T19:20:01+02:00
Park Narodowy Iguazú – park narodowy w Argentynie, położony na południowym brzegu rzeki Iguaçu. Utworzony został w 1934.

Park Narodowy Iguazú sąsiaduje z brazylijskim Parkiem Narodowym Iguaçu obejmującym leżący w Brazylii północy brzeg tej rzeki. Ochroną objęte są lasy deszczowe otaczające wodospad Iguaçu. Wodospad składa się z ok. 270 kaskad, a jego szerokość dochodzi do 2500 m. Najbardziej efektowne kaskady to: Dwóch Braci, Álvara Núñeza Cabeza de Vaca - odkrywcy wodospadów w roku 1542, oraz najbardziej efektowny Gardziel Diabła (Garganta del Diabolo). Teren parku pokryty jest gęstymi zaroślami i lasami. Dominują tam quebracho, bambus i palmy. Obrośnięty paprociami, mchem i lianami. Kwitną tam różnorakie gatunki storczyków. Wśród zwierząt można tam spotkać jaguara, ocelota, kapibary, pumę, koati.

W 1984 roku Park Narodowy Iguazú został wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
1 5 1
2010-04-03T19:36:50+02:00
Roślinność: quebracho, bambus i palmy, paprocie, mech, liany, różnorodne storczyki
Zwierzęta: jaguar, ocelot, kapibar, puma, koati
Informacje ogólne: jest to Narodowy Park w Argentynie, leży na południowym brzegu rzeki Iguaçu, został utworzony w 1934 roku, znajduje się też wodospad, który jest obrośnięty lasami deszczowymi, które są pod ochroną, 1984 roku ten park został wpisany na światową listę UNESCO
1 5 1