Odpowiedzi

2010-04-03T19:44:48+02:00
AS=x+6
x/8=x+6/12
8x+48=12x
8x-12x=-48
-4x=-48
-x=-12
x=12

AS=12+6
AS=18
2010-04-03T19:48:15+02:00
Z tw Talesa
|AS|/|AB|=|SD|/|DC|
x=|DS|
(6+x)/12=x/8

Na proporcje
48+8x=12x
48=4x |/4
x=12

|AS|=|AD|+|DS|
|AS|=12+6=18

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T20:05:58+02:00
Dane:
AB=12 cm
CD=8 cm
AD=6cm
szukane:
AS=?
najpierw musimy obliczyć odcinek SD z tw Talesa
SD/CD=AS/AB
SD/8= (SD+6)/12
8 (SD+6)=12SD
8SD +48=12 SD /-8SD
4 SD=48 / :4
SD=12
AS=AD+SD
AS=6cm+12 cm
AS=18 cm
Odp:Długość odcinka AS jest równa 18cm.

licze na naj ;)