Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T00:14:36+02:00
Dokladnie o jaki manganian potasu nie jset okreslone, zalozylem ze jest to K2MnO4
a wiec reakcja:
K2MnO4 + 8HCl = 2KCl + MnCl2 + 2Cl2 + 4H2O
wiec mamy otrzymac 10dm3 chloru to liczymy mole n=V/Vo
n=10/22,4 = 0,4464 mola, to wedlug reakcji potrzebujemy 8/2=4 razy wiecej moli HCl a zatem: 0,4464*4=1,7856 mola HCl, to masa m=n*M
m=1,78*36,5 = 65,17
czyli odpowiedz c) 65,18
1 5 1
2010-04-05T00:49:07+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
K2MnO4 + 8HCl------>2KCl + MnCl2 + 2Cl2 + 4H2O
Mn(+VI) + 4e---->Mn(+II)
4Cl(-) - 4e---->2Cl2(0)

mHCl=36,5u
8*36,5g HCl------2*22,4dm3 Cl2
xg HCl-------------10dm3 Cl2
x=65,18g HCl
Prawidłowa jest odpowiedź c)65,18g HCl
2 5 2