Odpowiedzi

2009-11-01T21:57:05+01:00
Najpierw musisz obliczyć promień (r), korzystając z własności trójkąta o kątach: 90°,60°,30°.

16=2a /2
a=8
Wypisujemy sobie dane:
l=16
r=8
π≈3,14

A teraz obliczamy pole boczne(Pb):

Pb=πrl
Pb=π*8*16
Pb=128π
Pb≈128*3,14≈401,92

Proszę bardzo :) Mam nadzieję, że pomogłam
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T22:27:07+01:00
Najpierw obliczamy r - korzystamy z funkcji trygonometrycznych:

r = 16*cos(60)
r = 8


Pole_powierzchni_bocznej = π*r*l = 3,14*8*16 = 401,92
9 2 9
2009-11-01T22:27:33+01:00
2r=16
r=8
r²=l²+l²
64=2l²
l²=32
l=√32=4√2
Pb=πrl
Pb=π*8*4√2
Pb=32√2π
13 3 13