Zadanie na święta ! ;d ..... ! ;D Jakby nauczyciele nie mogli odpuścić tych zadań ! ;d Więc ;

BIOLOGIA ;
Jakiś ciekawy kwiat i opisać go ! ;d

GEOGRAFIA ;
1.Oblicz,jakiej temperatury powietrza może spodziewać się turysta na szczycie Giewontu(1894 m n.p.m.),jeżeli w Kuźnicach (1025 m n.p.m) wynosi ona 17 stopni C. Obliczenia;



2.Wyjaśnij dlaczego dno Oceanu Atlantyckiego rozszerza się.
3.Podaj przykłady działań podejmowanych przez człowieka w celu zminimalizowania skutków trzęsień ziemi.

2

Odpowiedzi

2010-04-03T20:38:23+02:00
1 Biologia
Róża
Według ,mnie ciekawym kwiatem jest róża.
Wybrałam ten kwiat pponiewaz ma niezywkla won (zapach)
Jest on złozony z płatków. Roza czerwona sy,bolizuje milosc. A biała nieinnosc. Roza to sliczny kwait

Gegra

Kuznia1025
giewont 1894

Temp. maleje wraz ze wzrotem o 0,6 m na 100 metrow
Obliczmay roznice tych wysokosci
1894-1025
869 :100m=8,69 stopni zaokrąglamy do 9
17stopni - 9 = 8 stopni bedzie w giewoncie

3 .Poniewaz sa kolizje i na styku atlantyku do nich dochodzi oraz uksztaltowanie geograficzne

Ja pomoglam tobie ty pomoz mnie ( czytaj wiadomosci priv)
2010-04-03T20:38:43+02:00
1. chaber- rodzaj roślin z rodziny astrowatych liczący 450-550 gatunków, rosnących głównie w Europie i na obszarze śródziemnomorskim, kilka gatunków pochodzi z Azji, Australii i Ameryki Północnej.
Liście
Proste, równowąskie, pierzastosieczne lub pierzastowrębne.
Kwiaty
Koszyczki kwiatowe kuliste lub półkuliste, osłonięte suchymi łuskami okrywy. Zewnętrzne niebieskie, białe, różowe lub purpurowe z rurkowatą, obupłciową, płodną i powcinaną koroną.
Owoce
Z puchem kielichowym.

2. 0,6 C /100m

1894 m - 1025 = 869 m.

0,6 - 100m
x - 869 m

0,6 * 869 = 100x
521,4 = 100x | :100
x= 5,21


17 stopni C - 5,21 stopni = 11,79 stopnia celsjusza
taka bedzie temp na szczycie giewontu

3. poniewaz plyta poludniowoamerykanska sie oddala od plyty afrykanskiej, a plyta polnocnoamerykanska od plyty euroazjatyckiej


4. wzmacnianie konstrukcji budynków
- wzmacnianie konstrukcji tam.
- uelastycznianie konstrukcji tuneli
- włączanie i promocja programów działania w przypadku trzęsienia ziemi (np w USA).
- rozwój technologii szybkiego powiadamiania i przewidywania trzęsień ziemi.
- Obserwacje zjawisk przed trzęsieniami (np deformacje terenu itp)