Odpowiedzi

2009-11-01T21:53:50+01:00
12,50zł-10zł=2,5zł

10zł*x%=2,5zł /*100
10zł*x=250zł /:10
x=25

15zł-12,5zł=2,5zł

15zł*y%=2,5zł /*100
15zł*y=250zł /:15
y=16i2/3

Odp. Kret - zwiększyła się o 25%, Sowa - zmniejszyła się o 16i2/3%.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T22:16:13+01:00
12,50zł-10zł=2,5zł

100% to 10 zł
x% to 2,50 zł

100*2,50= x*10 / :10
x= 100*2,50/10=250/10= 25%


15zł-12,5zł=2,5zł

100% to 15zł
x% to 2,50 zł

100*2,50=x*15 / 15
x= 100*2,50/15=250/15=16,6 %

odp:Kret - zwiększyła się o 25%, Sowa - zmniejszyła się o 16,6%
2009-11-01T23:01:15+01:00
1.
p-szukany procent
12,50zł-10zł=2,5zł

10zł*p%=2,5zł /*100
10zł*p=250zł /:10
p=25

2.
15zł-12,5zł=2,5zł

15zł*p%=2,5zł /*100
15zł*p=250zł /:15
p=16 i ⅔

Odp. Cen aukcji firmy Kret zwiększyła się o 25%, a firmy Sowa zmniejszyła się o 16 i ⅔ %