Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T21:33:15+02:00
Objętość stożka:
V = ⅓×π×r²×h

Objętość po zmianach:
V = ⅓×π×(2r)²×½h = ⅓×4r²×½h = ⅓×2r²×h

Odp.: Objętość zwiększy się dwa razy.
2 3 2
2010-04-03T21:33:36+02:00
Jak zmieni się objętość stożka,gdy promień podstawy zwiększymy 2 razy, a wysokość stożka zmniejszymy 2 razy?

zwiekszy się 2 razy, bo dzięki podwójnemu r zwiększy się 4 razy, ale, że h się 2 razy zmniejszy to ostatecznie V zwiększy się dwukrotnie
3 4 3