Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T21:49:30+02:00
D=a√3

a√3=a+1
a√3-a=1
a(√3-1)=1
a=1/(√3-1)
a=1(√3+1)/(√3-1)(√3+1)
a=(√3+1)/2
a=√3/2+1/2

3 5 3
2010-04-03T21:51:19+02:00
A-bok sześcianu
wzór na przekątną sześcianu: d=a*pierwiastek3
wiadomo że bok+1=przekątna
zatem a+1=a*pierwiastek3
a*pierwiastek3 -a = 1
a(pierwiastek3 - 1 ) = 1
a=1/(pierwiastek3 - 1)
a=(pierwiastek3 +1)/(pierwiastek3 - 1)(pierwiastek3 +1)
a=(pierwiastek3 + 1) / (3-1)
a=(pierwiastek3 +1)/2
1 5 1
2010-04-03T21:51:50+02:00
Jeżeli przekątna sześcianu jest o 1cm większa od jego krawędzi.Ile wówna jest dlugość krawędzi

D=a√3
D=a+1
a√3=a+1
a√3-a=1
a(√3-1)=1
a=1/(√3-1)
a=1(√3+1)/(√3-1)(√3+1)
a=(√3+1)/(3-1)
a=(√3+1)/2
1 5 1