Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-01T22:03:27+01:00
JAJORODNOŚĆ. Zwierzęta, których potomstwo wykluwa się z jaj poza organizmem matki nazywamy jajorodnymi

JAJOŻYWORODNOŚĆ. Odmiana jajorodności, jest konsekwencją zapłodnienia wewnętrznego, gdzie podczas składania przez samicę jaj, młode są w pełni rozwinięte i gotowe do samodzielnego życia. Uwalniają się z osłon jajowych bezpośrednio przed złożeniem jaj, w trakcie lub zaraz po złożeniu. Spotykana jest u niektórych owadów, ryb i gadów.

ŻYWORODNOŚĆ. Rodzaj rozmnażania cech*jący ssaki (poza rzędem stekowców).
U ssaków, powstały w wyniku zapłodnienia wewnętrznego, zarodek rozwija się w układzie rozrodczym matki, substancje odżywcze czerpiąc za pośrednictwem krwi z jej organizmu. Dzięki temu rozwój płodu przebiega niezależnie od czynników zewnętrznych, co zwierzętom żyworodnym umożliwia zasiedlenie wielu środowisk. Z wyjątkiem stekowców ssaki rozwijają się bez osłonek jajowych i rodzą w pełni rozwinięte. myśle że pomogłem ;p
2009-11-01T22:04:16+01:00
Jajorodne- składają jaja z których wykluwają się małe
jajożyworodne- to nie wiem ale chyba że mogą składać jaja i tak normalnie się rodzą
żyworodne- czyli ssaki