Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T00:19:53+02:00
MR = 300g
x - masa chlorku sodu
Cp1 = 20 %
Cp2 = 28%

300g * 20% + x * 100% = (300g + x) * 28%
300g * 0.2 + x = 300g * 0.28 + 0.28x
60g + x = 84g + 0.28x
x - 0.28x = 84g - 60g
0.72x = 24g
x = 24g : 0.72
x = 33,33 g

tak mi się wydaje ;)
7 4 7
2010-04-04T00:52:05+02:00
0,2*300+x=0,28(300+x)
60+x=84+0,28x
0,72x=24
x=100/3≈33,3 [g]
1 1 1
2010-04-04T01:15:23+02:00
Ile gramów chlorku sodu należy wsypać do 300g 20- proc. r-ru, aby otrzymać roztwór 28- proc.? Za pomoc z góry dziękuję. tylko prosze nie z proporcji

x+300*0,2=(300+x)*0,28
x+60=84-0,28x
x-0,28x=84-60
0,72x=24
x=33 i 1/3 g
1 2 1