Odpowiedzi

2010-04-04T09:49:18+02:00
A)Unia zobowiązuje Jagiełłę do chrztu wraz z całym państwem -Litwą.

B)Jagiełło zobowiązuje się własnym staraniem odzyskać ziemie utracone przez Polskę

C) Jagiełło zobowiązuje się ,,applicare" ( przyłączyć, zwrócić, nakierować ku czemuś) zimie litewską do Polski.

:))
2 2 2
2010-04-04T09:49:28+02:00
zawarcie małżeństwa pomiędzy królem Polski Jadwigą a wielkim księciem litewskim - Władysławem Jagiełłą i objęcie przez niego polskiego tronu.
W zamian za to Jagiełło wraz z braćmi zobowiązał się ochrzcić swoje państwo, połączyć Litwę z Koroną Królestwa Polskiego i odzyskać wszystkie ziemie utracone dotąd przez Polskę (w tym Pomorze, które znajdowało się w rekach Krzyżaków).
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T09:53:09+02:00
A) objęcie polskiego tronu przez Władysława Jagiełłę
b) ochrzczenie społeczeństwa polskiego łącznie z dworem królewskim
c) odzyskanie utraconych ziem

pozdrawiam < 3
; )
4 4 4