Odpowiedzi

2009-11-01T22:06:58+01:00
Przyczyną wojny peloponezkiej było niezadowolenie Sparty z powodu domniacji Aten oraz różnice ustrojowe między tymi polis. Bezpośrednim powodem konfliktu był spór miedzy Koryntem popieranym przez Spartę a Kortyrą popierana przez Ateny.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T22:13:21+01:00
Przyczyny:
-ekonomiczne (potęga Aten i jej Związku, wypierająca z rynków zachodnich i północnych Spartę i jej sojuszników)
-polityczne (demokracja Aten i oligarchia Sparty)
Kalendarium:
-431-421 p.n.e. - rozpoczęcie przez Spartę działań wojennych pod dowództwem króla Archidamasa II, tzw. wojna archidamijska
-425 p.n.e. - zajęcie przez Demostenesa portu Pylos
-422 p.n.e. - bitwa pod Amfipolis (klęska Aten)
-421 p.n.e. - zawarcie tzw. pokoju Nikiasza
-415-413 p.n.e. - wyprawa sycylijska
-413-404 p.n.e. - wojna dekelejska
-404 p.n.e. - kapitulacja Aten
1 5 1