Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T11:22:55+02:00
Opisz krótko:
a) aparat gębowy ssący jest przystosowany do pobierania płynnego pokarmy np. występuje u motyli;
b) aparat gębowy liżący jest przystosowany do zlizywania pokarmu np. występuje u much;
c)aparat gębowy kłująco-ssący jest przystosowany do wysysania pokarmu przez nakłucie np. występuje u komarów;
d) aparat gryzący jest przystosowany do docinania kawałków stałego pokarmu np. występuje u chrząszczy;
7 3 7
2010-04-04T11:23:58+02:00
A) aparat gębowy ssący:
Służy do pobierania pokarmu płynnego, np. nektar kwiatów
b) aparat gębowy liżący:
Wewnątrz tarcz oralnych znajduje się sieć kanalików służących do filtracji pokarmu. Pobiera pokarm liżąc go.
c)aparat gębowy kłująco-ssący:
Wysysa płyny z tkanek roślinnych lub zwierzęcych.
d) aparat gryzący:
Pierwotny typ, inne powstały przez modyfikację tego typu.

4 3 4
2010-04-04T11:30:56+02:00
Aparat gębowy ssący - służy do pobierania pokarmu płynnego
-||-||-||-||- liżący - składa się z miękkiego, błoniastego dziobka,ryjka i tarcz oralnych, składających się z przekształconych głaszczków wargowych.
- || - || - || - kłująco-ssący - umożliwia wysysanie płynów z tkanek roślinnych
- || - || - || - gryzący - wgryza się w roślinę i wybiera z niej pył
3 3 3