Na Jakiej czesci okregu jest oparty kąt środkowy o mierze 72 stopnie?

Długość łuku wyciętego z koła przez kąt o mierze 80 stopni wynosi 16 pi cm.Długość tego koła jest równa?

Pole rombu wynosi 36cm.Wyskośc tego rombu ma długość 4 cm.Jego obwód ma długość?

Przekątna kwadratu ma długość 8 cm.Obwód tego kwadratu jest równy?

W trójkącie prostokątnym którego przyprostokątne mają długości 5 cm , 12 cm. a przeciwprostokątna 13 cm. wyskosć opuszczona na przeciwprostokątną ma długość?

z góry dziękuje za rozwiązanie!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T13:02:24+02:00
1. 72/360=1/5 okręgu (chyba o to chodzi)
2. 80°-16π
360-x
x=72π
3. wzór =e*f/2, podstawiamy do wzoru i wychodzi, że 4f=36, więc f=9, a co do reszty to musiałabym zobaczyc obrazek, tóry raczej masz.
4.a√2=8
a=4√2; ob=4√2*4=16√2
5. korzystasz z trygonometrii
sinα=a/c
√2/2=a/12
a=6√2
(6√2)²+x²=144
x²=72
x=6√2-> wysokość tyle wynosi
2010-04-04T13:30:44+02:00
4. przektna kwadratu= a√2
8=a√2
a=8/√2
a=8√2/2
4a=16√2

3.P =a razy h
a= P/h
a=9
4a=36
obw. jest rowny 36 cm