Zad1:oblicz Pc prostopadłościanu o wymiarach:5cm,7cm,9cm.
zad2:oblicz Pc sześcianu o krawędzi a=5cm.
zad3:oblicz Pc ostrosłupa prawidłowego trójkątnego,którego krawędz podstawy a=6cm a wysokość ściany bocznej 8cm
PLIS POMÓŻCIE DAJĘ NAJ

2

Odpowiedzi

2010-04-04T13:55:16+02:00
Zad 1
Pc= 2ab+2bH+2aH
Pc=2*5cm*7cm+2*7cm*9cm+2*5cm*9cm
Pc=70cm+126cm+90cm
Pc=286cm kwadratowych
Zad 2
Pc= 6a kwadrat
Pc=6*5kwadrat
Pc=150cm kwadratowych
Zad 3
Pc= Pb +Pp
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T13:56:25+02:00
1.
5cm*7cm*2+7cm*9cm*2+5cm*9cm*2=70cm+126cm+90cm=286cm

2.
5cm*5cm*6=150cm

3.
Pp=9 pierwistków z 3 - obliczasz za pomocą wzoru na pole trójkąta równobocznego

Pb= 16 pierwiastków z 3 - obliczasz za pomocą wzoru na wyskokść trójkąta pównobocznego

Pc= 16 pierw. 3 + 9 pierw. 3 = 25 pierwiastków z trzech