Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-04T14:16:33+02:00
Obliczyć stężenie procentowe roztworu otrzymanego przez zmieszanie 815g chlorku sodu i 1829g wody

Dane:
mw=1829g
ms=815g
Szukane
Cp=?
Rozwiązanie:
Cp=ms/ms+mw *100%
Cp=30,82%
2010-04-04T14:16:59+02:00
815g/(815g+1829g) * 100% = 815/2644 * 100% ≈ 30,8%
2010-04-04T14:17:47+02:00
C% = ms/mr *100%

ms = 815g
mr = ms + mw = 815g + 1829g = 2644g

C% = 815/ 2644 * 100 = 0,3082 *100 = 30,82 %