Odpowiedzi

2009-11-01T22:27:43+01:00
Ek = mv²/2

36km/h = 10m/s

Ek = 0,5*100/2 = 25J
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T23:21:27+01:00
Dane:
m= 500g czyli 0,5 kg
V= 36 km/h czyli 10 m/s
Szukane:
Ek=?
Wzór:
Ek=1/2m x V²
Rozwiązanie:
Ek=1/2 x 0,5 x 10² [kg x m²/s²]
Ek= 25 [J]
2009-11-01T23:48:54+01:00
Oblicz Ek o masie 500g poruszajacego sie z predkoscia 36km/h.
Dane:
m=500g=0,5kg
v=36km/h=36 *1000m/3600s=36000m/3600s=10m/s
Szukane: Ek
wzór:Ek=1/2*m*v²
Ek=1/2*0,5kg*(10m/s)²
Ek=1/4kg*100m²/s²
Ek=25kg*m²/s²
Ek=25J