Do podanych funkcji dopisz odpowiednie nazwy wytworów naskórka.

a) biorą udział w termoleguracji i wydaleniu zbędnych produktów przemiany materii.
.......................................

b) chronią skore przed wysychaniem i wnikaniem drobnoustrojów
......................................

c) wytwarzają płyn, który jest pierwszym pokarmem człowieka. Są aktywne tylko u kobiet karmiących.
..............................................

d) ochraniają opuszki palców. Są to bardzo wytrzymałe struktury zbudowane z kermatyny.
............................................

daje naj

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T15:08:36+02:00
A) gruczoł potowy
b) gruczoł łojowy
c) gruczoł sutkowy (mlekowy)
d) paznokcie
74 4 74
2010-04-04T15:10:43+02:00
A) biorą udział w termoleguracji i wydaleniu zbędnych produktów przemiany materii.
GRUCZOLY POTOWE

b) chronią skore przed wysychaniem i wnikaniem drobnoustrojów
GRUCZOLY ŁOJOWE

c) wytwarzają płyn, który jest pierwszym pokarmem człowieka. Są aktywne tylko u kobiet karmiących.
GRUCZOŁY MLECZNE

d) ochraniają opuszki palców. Są to bardzo wytrzymałe struktury zbudowane z kermatyny.
PAZNOKCIE
Licze na naj...pozdr:)
32 4 32
2010-04-04T15:23:31+02:00
A) gruczoł potowy
b) gruczoł łojowy
c) gruczoł sutkowy (mlekowy)
d) paznokcie
24 4 24