Samochód Jana zużywa 6,5 litrów paliwa na 100 km. Jeden litr paliwa kosztuje
4,80 zł. Jan zamierza pojechać samochodem z domu do stadniny oddalonej
o 40 km. Oblicz, ile będzie kosztowało paliwo na przejazd z domu do stadniny
i z powrotem.
zróbcie w miare szybko plisssssssssss

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T15:29:02+02:00
6,5 l - 100 km
x - 40 km

100x = 6,5*40
100x = 260 / : 100
x = 2,6 l

na 40 km samochód spali 2,6 l benzyny.

1l - 4,80 zł

do stadniny i z powrotem: 40km * 2 = 80km.
2,6l * 2 = 5,2 l

5,2l * 4,80zł = 24,96 zł.

odp: Nalezy zapłacić 24,96zł

pozdrawiam :)
1 5 1
  • HA97
  • Początkujący
2010-04-04T15:30:18+02:00
6,5l na sto (ile pali na 100km)
40+40=80km(trasa przejechana przez samochód)
6,5:100=0.065
0.065*80=5,2
5,2*4,80=24,96zł




Paliwo będzie kosztowało 24,96zł
1 5 1