Odpowiedzi

2010-04-04T15:49:10+02:00
30g/(30g+210g) * 100%=30/240 * 100%=1/8 * 100%=12,5%
2010-04-04T15:52:45+02:00
Stężenie(Cp)=masa substancji rozpuszczonej(ms) / masa roztworu(mr) *100%

masa roztworu=masa subst. rozpuszcz. + masa wody

Cp=30g/(210g+30g) *100%=30g/240g *100%=100%/8=12,5 %
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-04T15:56:36+02:00
Cp=(ms:mr)*100%

Cp=(30g:240g)*100%
Cp=12,5%

Odp: Stężenie procentowe w tym roztworze wynosi 12,5%