Liczby mieszkańców (w przybliżeniu) Polski ,Czech i Słowacji są w stosunku 390 : 103 : 54 . Różnica liczb mieszkańców w Czechach i Słowacji jest równa 4,9 mln osób . Ilu mieszkańców jest w każdym z tych krajów ?

(Rozwiąż równaniem ;D)

3

Odpowiedzi

2010-04-04T16:03:00+02:00
Polska - 390x
Czechy - 103x
Słowacja - 54x
Różnica liczb mieszkańców w Czechach i Słowacji jest równa 4,9 miliona osób więc to zapisujemy
103x-54x=4,9mln
49x=4900000 |:49
x=100000
teraz podstawiamy wszystko za x
Polska - 390*100000 = 39000000
Czechy - 103*100000 = 10300000
Słowacja - 54*100000 = 5400000
Pozdrawiam
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T16:15:03+02:00
X - liczba mieszkańców w Polsce
y - liczba mieszkańców w Czechach
z - liczba mieszkańców w Słowacji
x:y:z

Dzięki poniższym proporcjom doprowadzę do jednej niewiadomej - y, czyli:

x/y = 390/103
103x=390y/:103
x=390/103y

y/z=103/54
103z=54/:103
z=54/103y

z=54/103y
y-z=4900000

z=54/103y
y-54/103y=4900000

z=54/103y
103/103y-54/103y=4900000

z=54/103y
49/103y=4900000/:49/103

z=54/103y
y=10300000

z=54/103 * 10300000
y=10300000

z=5400000
y=10300000


x=390/103y
x=390/103*10300000
x=39000000

Odp.: W Polsce jest 39000000 mieszkańców, w Czechach 10300000, a w Słowacji 5400000.

2010-04-04T17:04:21+02:00
Liczby mieszkańców (w przybliżeniu) Polski ,Czech i Słowacji są w stosunku 390 : 103 : 54 . Różnica liczb mieszkańców w Czechach i Słowacji jest równa 4,9 mln osób . Ilu mieszkańców jest w każdym z tych krajów ?

Analiza:
390x -polska
103x - Czechy
54x -Słowacja
4,9 mln -różnica liczb mieszkańców w czechach i slowacji

Równanie i jego rozwiązanie:
103x-54x = 4900000
49x=4900000 / :49
x=100000
:):)