Niedaleko ujścia rzeki oranje (płynącej w połudiowej Afryce ) można znależć diamenty . W niektórych miejscach jest ich nawet 14 karatów w każdej w każdej tonie żwiru ( jeden karat 0,2 g ) . Ile promili tego żwiru stanowią diamenty? Potrzebuję szybko!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T23:35:22+01:00
14 * 0,2g =2,8 g
W każdej tonie jest 2,8 g diamentów
2,8 g =0.0028 kg
1 t = 1000 kg
2,8 g : 1 t = 0,0028 kg : 1000 kg =0,0 000 028 =0.0028 promila
Odp.Diamenty stanowią 0,0028 promili tego żwiru.
49 4 49
2009-11-01T23:39:36+01:00
1 tona=1000kg=1000 000g
14×0,2g=2,8g

Układamy proporcję:
1000 000g - 1000 promili
2,8g - x promili

x=0,0028 promila

Odp. Diamenty stanowią 0,0028 promila
32 4 32