Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T17:25:25+02:00

a)
a = 10 - długość krawędzi sześcianu
b = długość przekątnej ściany sześcianu czyli kwadratu o boku a
c - długość przekątnej sześcianu
Mamy
b = a√2 = 10√2
oraz a² + b² = c²
c² = 10² +(10√2)² = 100 + 200 = 100*3
c = √100*√3 = 10 √3
Odp.Przekątna tego sześcianu ma długość 10√3
b)
c = 1 m
Przy oznaczeniach jak wyżej
mamy
c² = a² + b² = a² +(a√2)² = a² + 2a² = 3 a² ---> a² = c² : 3
a² = 1/3
a =1 / √3
V = a³ = ( 1/√3)³ = 1/(3√3) = √3/9 j³
32 4 32
2010-04-04T17:25:39+02:00
A)
Mozemy zauwazyc, ze przekatna scianu, przekatna podstawy i kr. boczna szescianu tworza trojkat prostokatny
p-przekatna szescianu
q-przekatna podstawy
h-kr boczna
a=10
h=a=10
q=a√2=10√2
Z tw Pitagorasa:
h²+q²=p²
p²=100+200
p²=300
p=10√3
b)
Z powyzszego zadania mozemy wyciagnac wniosek, ze przekatna szescianu jest rowna a√3, gdzie a to krawedz szescianu
a√3=1
V=a³
a=1/√3
a³=1/3√3
a³=√3/9
V=√3/9
18 5 18
2010-04-04T17:28:44+02:00
A)
a=10m
d=a√3 => d = 10√3m

b)
V=a³
d=1m

d=a√3
1=a√3 |*√3
√3=3a |:3
√3/3=a
a=√3/3m

V=a³
V=(√3/3)³
V=3√3/27

V = √3/9 m³
10 3 10