Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T17:10:01+02:00
1.

Wzór propanu:
C³H⁸

Najpierw obliczamy masę molową propanu:
3×12 + 8×1 = 44 g/mol

Teraz dla węgla; mamy 3 atomy węgla, więc: 3×12 = 36 g/mol

44g - 100%
36g - x

x=(36*100):44 ≈ 81,8 %


2.
spalanie niecałkowite propenu, np:

2C₃H₆ + 3O₂ -> 6C + 6H₂O
lub
C₃H₆ + 3O₂ -> 3CO + 3H₂O
2010-04-04T17:58:54+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1.
Propan---C₃H₈
mC₃H₈=3*12u+8*1u=44u
44g propanu------100%
36g węgla----------x%
x=81,8% węgla

2.
Produktem spalania niecałkowitego propenu jest sadza (C)
2C₃H₆ + 3O₂ -> 6C + 6H₂O
1 5 1