Michał dostał od rodziców nowy monitor do komputera o przekątnej 23" ale Michał jeszcze nie wie co to są cale. Pomóż mu zamienic cale na cm i podaj szerokosc i wysokosc monitora.

ps. to zadanie wymyslila moja nauczycielka chodzi oto aby podac w [cm] szerokosc i wysokosc monitora

2

Odpowiedzi

2009-11-02T00:05:57+01:00
1 '' = 25,4 mm
1cm = 10 mm
25,4 mm = 1'' ≈ 2,6 cm
23*2,6 cm ≈59,8 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T01:57:29+01:00
Michał dostał od rodziców nowy monitor do komputera o przekątnej 23" ale Michał jeszcze nie wie co to są cale. Pomóż mu zamienic cale na cm i podaj szerokosc i wysokosc monitora

przekątnej 23"
1"=2,54cm
23"=58,42cm
Różne mogą być wysokości i szerokości o przekątnej 58,42 cm
zależy to od proporcji monitora tzw. formatu ekranu
może to być 16 x9 lub 4x3
policzmy 4x3 bo łatwiej
czyli (4x)²+(3x)²=y²
y=5x
ale wiemy, że ma wyjść 58,42cm
5x=58,42cm
x=11,684cm
stąd 4x=46,736cm
3x=35,052cm
Czyli wymiary ekranu monitora wynoszą ok. 35cm x 46,7cm