Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-04T18:30:20+02:00
W jednym pomieszczeniu były kury i króliki.Ile było kur,a ile królików,jeżeli razem było 88 nóg i 32 głowy?

x+y=32 /*(-2)
2x+4y=88

-2x-2y=-64
2x+4y=88

2y=24
y=12 tyle królików

x+12=32
x=20 tyle kur
2 5 2
2010-04-04T18:30:58+02:00
X - liczba kur
y - liczba królików

2x+4y=88
x+y=32

2x+4y=88
x=32-y

2(32-y)+4y=88
64-2y+4y=88
-2y+4y=88-64
2y=24
y=12

x+12=32
x=32-12
x=20

2010-04-04T18:32:24+02:00
X - kury
y - króliki

x+y=32
2x+4y=88

y=32-x
2x+4(32-x)=88

2x+128-4x=88
y=32-x

-2x=-40
y=32-x

x=20
y=12