Odpowiedzi

2010-04-04T18:42:56+02:00
1/3 x 15 = 5
8>5
Czyli róże nie zostaną uszkodzone:)
2010-04-04T18:52:54+02:00
1/3*15=5

8-5=3m
Róże mogą sięgać maksymalnie 3 m od domu aby drzewo je nie zniszczylo, dlaczego maksymalnie, gdyż nie znamy dlugosci roz , jezeli roze beda od domu siegaly wiecej niz 3m zostana zniszczone
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T18:58:32+02:00
W poblizu domu Doroty w odległości 8 m rosła brzoza o wyskości 15 m. Wokół domu Dorota posadziła róże. Podczas burzy brzoza złamała się na 1/3 wysokosci. Czy odłamany koniec brzozy uszkodzi róże ?

1/2*15m = 5m część złamana brzozy (od wierzchołka)

po złamaniu pozostała cząść brzozy mała wysokość h =15 m - 5 m = 10m
z tw. Pitagorasa
h = 10m- część brzozy
x - część podstawy powierzcni przy brzozie z różami
c = 5m część złamana brzozy
x² + h² = c²
x² = (5m)² - (10m)²
x² = 25 m² - 100 m²
x² = -75 m²
( złamana brzoza nie dotknie ziemi)
wynika z tego że tak złamana brzoza nie uszkodzi róż

Gdyby brzoza złamała się w odległości 1/3 od podstawy to :
h = 15- 2/3*15
h = 15 - 10
h = 5 m ( część stojaca brzozy po złamaniu)
x - odległość od podstawy brzozy
c = 10 m

x² + h² = c²
x² = c² - h²
x² = (10m)² -(5m)²
x² = 100m² - 25 m²
x² = 75 m²
x = √75
x = √25*√3
x = 5√3
x ≈ 8,65 m

odleglość oo domu do brzozy = 8 m, czyli zlamana brzoza możę uszkodzić róże bo złamany konieć oprze się o dom


2 5 2